Retailerul cu cea mai mare retea de hipermarketuri de pe piata locala a inregistrat anul trecut o crestere cu peste 20% a profitului net, la 75 milioane de euro si o majorare a afacerii cu 13%, la 1,64 miliarde de euro.

In 2012, Kaufland a avut o cifra de afaceri de 6,4 miliarde lei (1,4 miliarde euro), in crestere cu 15% fata de 2011, si un profit net de 274,5 milioane lei (61,6 milioane euro), cu 64% mai mare.

Anul trecut, Kaufland a deschis opt hipermarketuri noi in Pascani, Radauti, Falticeni, Galati, Ploiesti, Petrosani, Bucuresti Militari si Bucuresti Pantelimon. Investitiile in extinderea retelei de magazine s-au situat intre 48 si 72 milioane euro, avand in vedere ca suma medie alocata pentru un hipermarket este de 6 si 9 milioane euro, in functie de oras, valoarea terenului sau suprafata magazinului.

Compania a anuntat ca isi va mentine ritmul de expansiune in acest an, avand in plan deschideri de magazine atat in Bucuresti, cat si in tara.

De la inceputul anului, Kaufland a deschis doua hipermarketuri noi, la Oradea si Targoviste, si ajuns la o retea de 91 de magazine la nivel national.

Compania a creat pana in prezent peste 12.000 de noi locuri de munca directe in Romania, la sediul central in Bucuresti, in magazinele deschise, precum si la centrele logistice situate in parcul Industrial Ploiesti si Turda.

Kaufland este cel mai mare retailer din Romania dupa valoarea vanzarilor, depasind Metro Cash&Carry, Auchan si Carrefour.

Retailerul a deschis primul magazin in Romania in anul 2005. Compania este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai opereaza pe plan local reteaua de discount Lidl.