Peste 175 milioane de euro sparte de romani in magazinele Inditex

Romanii au cheltuit peste 175 milioane de euro in cele 98 de magazine ale retailerului spaniol de moda Inditex din Romania – Zara, Zara Home, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho si Massimo Dutti. Afacerile din Romania le-au adus spaniolilor un profit de circa 25 milioane euro.

Cifra de afaceri cumulata a Inditex in 2013 a fost cu circa 16% mai mare comparativ cu 2012, cand s-a situat la 671 milioane lei (150,6 milioane euro), si un profit net in crestere cu 12%, de la 97,2 milioane lei (21,8 milioane euro) la 109 milioane lei (24,7 milioane euro).

Astfel, atat rata de crestere a cifrei de afaceri, cat si cea a profitului s-au injumatatit in 2013 fata de 2012, cand afacerile au urcat cu 30%, iar castigul cu 20%, potrivit Mediafax.

Anul trecut, toate cele sapte branduri au inregistrat cresteri ale vanzarilor si au fost profitabile. Cea mai mare crestere a profitului net a fost inregistrata de cele 19 magazine Bershka, de aproape 64%, iar cel mai mare avans al cifrei de afaceri a fost obtinut de Oysho, de 27,4%. La polul opus s-a situat brandul Stradivarius, al carui profit a scazut cu 34%, iar afacerile au urcat cu 6,9%.

ZaraAproape jumatate din business si profit a fost generat de cele 21 de magazine Zara, care au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 377,3 milioane lei (85,4 milioane euro), cu 13,5% mai mare decat in 2012, si un profit net de 54,3 milioane lei (12,3 milioane euro), in crestere cu 5,6%.

Restul a fost generat in ordine de Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho si Zara Home.

Bershka a avut anul trecut o cifra de afaceri 129,7 milioane lei (29,3milioane euro), cu 24% mai mare fata de nivelul din 2012, si un profit de circa 13 milioane lei (2,9 milioane euro). Cele 19 magazine Pull&Bear au raportat o crestere cu 12% a afacerilor, la 97,3 milioane lei (22 milioane euro), si o stagnare a profitului, la 11,5 milioane lei (2,6 milioane euro).

in cazul Stradivarius, care cuprinde o retea de 19 magazine, cifra de afaceri s-a situat la un nivel de 65,7 milioane lei (14,9 milioane euro), cu 6,9% mai mare, in timp ce profitul net a fost de 4,6 milioane lei (1,04 milioane euro), in scadere cu 34%.

Cele 9 magazine Massimo Dutti au inregistrat anul trecut o majorare cu 23,3% a afacerilor, la 73 milioane lei (16,5 milioane euro), si cu 28,7% a profitului net, la 18,3 milioane lei (4,1 milioane euro).

Marca Oysho, care insumeaza 7 magazine, a avut anul trecut afaceri de 17,5 milioane lei (4 milioane euro), cu 27,4% mai mari, si un profit de 3,75 milioane lei (848.000 euro), cu 34,2% peste nivelul din 2012.

Magazinele cu decoratiuni Zara Home au avut anul trecut un castig net de 3,45 milioane lei (782.000 euro), cu 48,5% mai mare, la afaceri in crestere cu 27%, de 16 milioane lei (3,6 milioane euro).

Inditex a deschis primele magazine din Romania in 2004 in franciza, iar in 2007 a intrat direct pe piata.

La nivel mondial, Inditex este prezent in aproape 90 de state cu o retea de 6.340 de magazine si a avut in 2013 vanzari de 16,7 miliarde euro si un profit net de 2,4 miliarde euro.

Niciun Comentariu

ARTICOLE POPULARE

Doru Dima

Cap Limpede

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide