Doua initiative anuntate zilele acestea i-au lasat fara grai pe bucuresteni. Vorbim despre introducerea mai multor sensuri unice fara sens, dar si un tunel de 14 kilometri aparut „din senin” in planurile Primariei Generale, care ar face legatura directa intre podul Ciurel si autostrada A1, la un cost „putin mai mare” decat cel care s-ar fi inregistrat daca era aplicat primul plan, la suprafata, contestat puternic atat de catre societatea civila, cat si de catre locuitorii din zona.

harta

Remarcati diferenta masiva intre realitate si planurile Primariei. Sensurile unice nu rezolva nici macar una dintre zonele rosu-aprins (blocate) si fluidifica traficul acolo unde el deja se misca decent

Nu mai abordez celelalte „solutii” pregatite de Primarie pentru bucuresteni, ci incerc sa ofer zece solutii alternative si ieftine pentru a scapa de cel putin o parte a traficului infernal din Bucuresti si nu numai.

Fundamental in orice strategie de trafic ar trebui sa fie faptul ca locuitorii orasului, iar nu masinile, sunt cei care au nevoie de transport. Vazut prin aceasta prisma, transportul in oras nu trebuie sa fie dependent de automobilul personal, de multe ori cu o singura persoana la bord, ci de asigurarea unui flux de transport de oameni rapid, civilizat si confortabil. Pornind de aici, avem zece masuri rapide si simple:

 Amenajarea de parcari subterane si sanctionarea parcarii ilegale in punctele fierbinti

Actiuni sustinute ale Politiei pentru a amenda contravenientii care parcheaza in zonele cu trafic mare si blocheaza circulatia – nu doar ca ar aduce bani la buget, dar ar permite fluidizarea imediata a traficului, chiar de maine, fara costuri.

sensuri unice 3

Nu de un pasaj costisitor este neaparat nevoie la Doamna Ghica / Colentina, ci de eliminarea celor 5-6 masini care strang doua benzi la una singura. Alternativ, eliminarea pe o portiune de 200 de metri a spatiului verde de pe mijloc ar elibera o a treia banda.

sensuri unice 2

MOTIVATIE: Parcarea in locuri nepermise, de multe ori pe prima sau chiar a doua banda de circulatie, reduce cu 30-50% capacitatea de trafic a unui drum pe respectiva portiune. Degeaba faci un bulevard cu patru-cinci benzi pe sens, daca ele sunt gatuite intr-o iesire de doua benzi, dintre care una e plina de masini parcate aiurea. De cele mai multe ori, 3-4 masini plasate intr-un loc prost ales pot bloca un bulevard intreg, din cauza intarzierilor pe care le cauzeaza in traversarea intersectiilor. Nu e nevoie de pasaje rutiere scumpe, ci doar de eliminarea acelor masini de pe carosabil.

sensuri unice 4

Degeaba maresti la 4-5 benzi fluxul de masini, daca el se gatuie apoi in doua benzi, blocate la una singura de cele 6-7 masini parcate aiurea pe Bd. Aerogarii, langa piata si Cocosatu

SOLUTIA PE TERMEN SCURT: O campanie de amenzi drastice pentru cei care parcheaza in loc nepermis si un plan national sau local de ridicare a rablelor parcate pe domeniul public ar permite eliberarea a circa 10% dintre locurile de parcare in doar doua luni!

SOLUTIA PE TERMEN LUNG: construirea de parcari subterane de dimensiuni adaptate necesitatilor zone, concomitenta cu interzicerea parcarii in zonele care pot gatui traficul si cu realizarea de parcari pe asfalt contra cost, peste tot in zonele centrale. Aceasta ar premite finantarea bugetului local in acelasi timp cu fluidizarea traficului. Asa se procedeaza peste tot in Vest.