Zece solutii ieftine pentru fluidizarea traficului in Bucuresti si marile orase

.

Doua initiative anuntate zilele acestea i-au lasat fara grai pe bucuresteni. Vorbim despre introducerea mai multor sensuri unice fara sens, dar si un tunel de 14 kilometri aparut „din senin” in planurile Primariei Generale, care ar face legatura directa intre podul Ciurel si autostrada A1, la un cost „putin mai mare” decat cel care s-ar fi inregistrat daca era aplicat primul plan, la suprafata, contestat puternic atat de catre societatea civila, cat si de catre locuitorii din zona.

harta

Remarcati diferenta masiva intre realitate si planurile Primariei. Sensurile unice nu rezolva nici macar una dintre zonele rosu-aprins (blocate) si fluidifica traficul acolo unde el deja se misca decent

Nu mai abordez celelalte „solutii” pregatite de Primarie pentru bucuresteni, ci incerc sa ofer zece solutii alternative si ieftine pentru a scapa de cel putin o parte a traficului infernal din Bucuresti si nu numai.

Fundamental in orice strategie de trafic ar trebui sa fie faptul ca locuitorii orasului, iar nu masinile, sunt cei care au nevoie de transport. Vazut prin aceasta prisma, transportul in oras nu trebuie sa fie dependent de automobilul personal, de multe ori cu o singura persoana la bord, ci de asigurarea unui flux de transport de oameni rapid, civilizat si confortabil. Pornind de aici, avem zece masuri rapide si simple:

 Amenajarea de parcari subterane si sanctionarea parcarii ilegale in punctele fierbinti

Actiuni sustinute ale Politiei pentru a amenda contravenientii care parcheaza in zonele cu trafic mare si blocheaza circulatia – nu doar ca ar aduce bani la buget, dar ar permite fluidizarea imediata a traficului, chiar de maine, fara costuri.

sensuri unice 3

Nu de un pasaj costisitor este neaparat nevoie la Doamna Ghica / Colentina, ci de eliminarea celor 5-6 masini care strang doua benzi la una singura. Alternativ, eliminarea pe o portiune de 200 de metri a spatiului verde de pe mijloc ar elibera o a treia banda.

sensuri unice 2

MOTIVATIE: Parcarea in locuri nepermise, de multe ori pe prima sau chiar a doua banda de circulatie, reduce cu 30-50% capacitatea de trafic a unui drum pe respectiva portiune. Degeaba faci un bulevard cu patru-cinci benzi pe sens, daca ele sunt gatuite intr-o iesire de doua benzi, dintre care una e plina de masini parcate aiurea. De cele mai multe ori, 3-4 masini plasate intr-un loc prost ales pot bloca un bulevard intreg, din cauza intarzierilor pe care le cauzeaza in traversarea intersectiilor. Nu e nevoie de pasaje rutiere scumpe, ci doar de eliminarea acelor masini de pe carosabil.

sensuri unice 4

Degeaba maresti la 4-5 benzi fluxul de masini, daca el se gatuie apoi in doua benzi, blocate la una singura de cele 6-7 masini parcate aiurea pe Bd. Aerogarii, langa piata si Cocosatu

SOLUTIA PE TERMEN SCURT: O campanie de amenzi drastice pentru cei care parcheaza in loc nepermis si un plan national sau local de ridicare a rablelor parcate pe domeniul public ar permite eliberarea a circa 10% dintre locurile de parcare in doar doua luni!

SOLUTIA PE TERMEN LUNG: construirea de parcari subterane de dimensiuni adaptate necesitatilor zone, concomitenta cu interzicerea parcarii in zonele care pot gatui traficul si cu realizarea de parcari pe asfalt contra cost, peste tot in zonele centrale. Aceasta ar premite finantarea bugetului local in acelasi timp cu fluidizarea traficului. Asa se procedeaza peste tot in Vest.

.

Niciun Comentariu

ARTICOLE POPULARE

Doru Dima

Cap Limpede

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES

Acest website foloseste cookie-uri proprii și de la terți pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu “cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului). Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookieurile NU sunt virusi! Ele folosesc formate tip plain text. Nu sunt alcatuite din bucati de cod asa ca nu pot fi executate nici nu pot auto-rula. In consecinta, nu se pot duplica sau replica pe alte retele pentru a se rula sau replica din nou. Deoarece nu pot indeplini aceste functii, nu pot fi considerate virusi. Dezactivarea si refuzul de a primi cookie-uri pot face anumite site-uri impracticabile sau dificil de vizitat si folosit. De asemenea, refuzul de a accepta cookie-uri nu inseamna ca nu veti mai primi/vedea publicitate online. Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului.

Inchide